woensdag 25 mei 2016

De eerste Ouessant schaapjes zijn er!

Ouessant schaapjes
We hebben even moeten wachten, maar de eerste Ouessant schaapjes zijn er dan toch! Het zijn zo een schatjes. De ene heet Suzanne en de andere Charlotte.

Suzanne
Vorige week donderdag zijn we erom geweest naar Sainte-Suzanne een dorpje hier vlakbij en heel mooi om te bezoeken. Beide dames hadden vrijdag besloten om voor de verandering eens te ontsnappen. Amaai, hebben wij gezweet zeg, na een achtervolging van om en bij anderhalf uur konden we ze toch ergens naartoe drijven (met behulp van enkele buurvrouwen) en ze al dragend terug naar huis brengen. Ik wist niet dat zo een kleine schaapjes zo rap konden lopen, ik was kattelam daarna. Ontsnappen zullen ze deze keer niet meer doen. Ach ja, je moet dat allemaal eens meemaken nietwaar.

Charlotte
Voorlopig staan ze in het oude huisje om aan ons en de verandering te wennen. Dit wordt ook hun verblijf tijdens de natte wintermaanden. Ondertussen wordt de weide in gereedheid gebracht waar ze de hele zomer op kunnen grazen. Ik ga er ook enkele keren per dag naartoe met de hond zodat ze ook aan de hond kunnen wennen en omgekeerd ook natuurlijk.

Het is allemaal nieuw voor ons en het duurt toch nog wel even vooraleer je je dieren helemaal kent. Ik zie er al naar uit om ze op de weide te zien grazen. Ondertussen geniet ik ervan ze dicht bij mij te kunnen hebben in hun binnenverblijf.

Tot later en de groeten van
Wim en Gertrude
Le Potager Heureux

Geen opmerkingen: